Nissan z rekordową sprzedażą flotową samochodów elektrycznych w Europie

  • Rekordowy rok Nissana w Europie pod względem sprzedaży flotowej samochodów elektrycznych: 45-procentowy wzrost w roku finansowym 2015 w porównaniu z 2014
  • Transakcje flotowe na dużą liczbę pojazdów w całej Europie dowodzą pozycji Nissana jako jednego z najpopularniejszych dostawców samochodów elektrycznych dla firm
  • Ponad 20 000 samochodów elektrycznych marki Nissan sprzedanych klientom flotowym w całej Europie od wprowadzenia tych aut na rynek
  • Nissan LEAF pozostaje globalnym liderem w segmencie samochodów elektrycznych: prawie 220 000 sprzedanych egzemplarzy

Oferta samochodów elektrycznych Nissana cieszy się niesłabnącą popularnością wśród operatorów parków pojazdów w Europie, a rok finansowy 2015 był już czwartym z kolei rokiem wzrostu sprzedaży Nissanów LEAF i e-NV200 na rynku flotowym.

 

Nissan sprzedał ponad 7500 egzemplarzy modeli LEAF i e-NV200 – o 45% więcej niż rok wcześniej – europejskim operatorom flotowym i samorządom, co daje firmie 28% udziału we flotowym segmencie rynku pojazdów elektrycznych. Ponad 20 000 samochodów elektrycznych marki Nissan sprzedanych klientom flotowym w całej Europie od wprowadzenia tych modeli na rynek wyraźnie świadczy o tym, że właściciele firm zaczynają doceniać korzyści bezemisyjnej mobilności.

 

Nissany LEAF i e-NV200 – zoptymalizowane pod względem funkcjonalności, komfortu jazdy i kosztów eksploatacji – są ekonomicznie uzasadnioną opcją wybieraną przez operatorów flot w całym regionie. Koszty jazdy na poziomie 0,03 EUR na kilometr w połączeniu z niskimi kosztami serwisowania składają się na bezkonkurencyjnie niski całkowity koszt posiadania. Dzięki mniejszej liczbie ruchomych części szacunkowe koszty przeglądów samochodów elektrycznych marki Nissan są nawet o 40% niższe porównaniu z kosztami w przypadku pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Ponadto wielu europejskich operatorów flot może korzystać z różnych zachęt oferowanych przez władze w poszczególnych krajach, a eksploatacja takich energooszczędnych pojazdów jest dla nich opłacalnym i prostym sposobem ograniczania śladu węglowego.

 

Gareth Dunsmore, dyrektor działu samochodów elektrycznych w Nissan Europe, powiedział: „To wspaniale, że popyt na samochody elektryczne wśród nabywców flotowych nieprzerwanie rośnie w miarę jak firmy starają się korzystać z wielu oczywistych zalet pojazdów z takim napędem. Nissan nie tylko oferuje atrakcyjne w pełni elektryczne modele dla firm, ale także zatrudnił wielu specjalistów w dziedzinie flotowej sprzedaży samochodów elektrycznych. Zostali oni odpowiednio przeszkoleni w zakresie doradztwa i kompetentnej obsługi klienta uwzględniającej analizę całkowitego kosztu posiadania oraz infrastruktury stacji ładowania. Ta strategia okazała się niezwykle skuteczna, jeżeli chodzi o pomoc firmom, które są zainteresowane bezemisyjną technologią, ale potrzebują także fachowej porady przy przechodzeniu na takie rozwiązania”.

 

Teraz, po wprowadzeniu nowego Nissana LEAF 30 kWh z zasięgiem zwiększonym do 250 km, klienci flotowi będą mogli wydłużyć trasy przejazdów i lepiej zaspokoić potrzeby swoich firm”.

 

Poczta należy do licznej grupy przedsiębiorstw usługowych, które szczególnie szybko dostrzegają oczywiste zalety związane z przejściem na transport elektryczny. Austriacki państwowy operator pocztowy – Österreichische Post AG – już korzysta ze 160 e-NV200, a niedawno potwierdził zamówienie na kolejne 100 egzemplarzy.

 

Wiele instytucji publicznych i urzędów w całej Europie postanowiło także dać przykład innym i wymienić swoje parki samochodowe na pojazdy bezemisyjne. W Wielkiej Brytanii Nissan sprzedał ponad 350 samochodów elektrycznych podmiotom publicznym, a we włoskim mieście Bari klienci firmy ACI Global oferującej usługę współużytkowania samochodów niedawno otrzymali do dyspozycji 30 Nissanów LEAF.

 

Nissan odnotowuje te osiągnięcia po około 5 latach od wprowadzenia na rynek modelu LEAF – pierwszego produkowanego masowo bezemisyjnego pojazdu – i w zaledwie jeden rok po premierze w 100% elektrycznego dostawczego Nissana e-NV200. Nissan LEAF pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów – na całym świecie sprzedano go już w liczbie ponad 220 000 egzemplarzy. W roku finansowym 2015 w Europie sprzedano 16 916 Nissanów LEAF, co jest nowym rocznym rekordem.

 

 

 

 

 

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 600 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku kalendarzowym w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 675 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, samochody małolitrażowe, samochody typu SUV, pojazdy użytkowe oraz samochody elektryczne, takie jak Nissan LEAF, który jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie, a 96% klientów poleciłoby go swoim znajomym. Obecnie Nissan oferuje w Europie aż 23 zróżnicowane i innowacyjne modele pod markami Nissan i Datsun.

 

Nissan Motor Co.

Nissan Motor Co., Ltd., druga co do wielkości firma motoryzacyjna w Japonii, ma główną siedzibę w Jokohamie i należy do koncernu Renault-Nissan. Nissan zatrudnia na całym świecie ponad 247 500 pracowników, a w roku obrachunkowym 2014 sprzedał 5,32 miliona pojazdów, generując przychód w kwocie 11,38 biliona JPY (103,6 mld USD). Nissan posiada w swojej kompleksowej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan, Infiniti oraz Datsun. Nissan jest światowym liderem bezemisyjnej mobilności, który zdominował rynek modelem LEAF – pierwszym masowo produkowanym w pełni elektrycznym samochodem i najlepiej sprzedającym się samochodem z napędem elektrycznym w historii.

@NissanPolska
/* */